1967 Shag Harbor UFO Kazası

 



Bir süre, Kanada'nın Nova Scotia kentindeki küçük balıkçı köyü Shag Harbour aslında haritada yoktu. Ancak, 1967'de, coğrafi bölgelerindeki statülerini değiştirecek çok olağanüstü bir şey oldu. Nova Scotia'nın en güneyinde yer alan liman, iyi belgelenmiş ve araştırılmış bir UFO Crash vakasının yeri olacaktır. Suda veya yakınında UFO çökmeleri raporları oldukça nadirdir.



4 Ekim 1967'de, topluluğun yerel sakinleri gökyüzünde olağandışı turuncu ışıklar gördü. Görgü tanıklarının çoğu, ışıkların sayısının dört olduğu konusunda hemfikirdi. Limanın buzlu sularına doğru alçalmadan kısa bir süre önce turuncu ışıkların sırayla yanıp söndüğünü iddia eden beş gençten bir rapor olacaktı.


Darbeden büyük bir su sıçraması beklediklerinde, nesnenin suya girmediği, ancak üzerinde yüzdüğü için şok oldular. Nesne kıyı şeridinden yaklaşık 1/2 mil uzaktaydı. Tanıkların aklına gelen ilk düşünce, bir uçak kazası gördükleriydi. Onlar da Kanada Kraliyet Atlı Polisine rapor verdiler. RCMP karargahı Barrington Passage'daydı. Şans eseri, bir RCMP memuru olan Ron Pound, ışıkların tuhaf görüntüsünü çoktan görmüştü.


Pound'un ifadesine göre, dört turuncu ışık görülebilmesine rağmen, hepsinin tek bir gemiye bağlı olduğundan emindi. Gördüğü geminin yaklaşık 60 fit uzunluğunda olduğunu hissetti. Teknenin sudaki görüntüsüne olabildiğince yaklaşmak için hemen kıyıya gitti. Polis Onbaşı Victor Werbieki ve Contable Ron O’Brien onunla birlikteydi. Gözlemciler, arkasında sarı bir köpük bıraktığı için su üzerinde hareket eden sarı bir ışık gördüler.


Sahil Güvenlik Araştırıyor:

Garip uçan cisim, her ne ise, ara sıra buzlu sulara dalar ve kısa bir süre kaybolurdu. Bazen kıyıdan daha uzaklara gidip görmeyi zorlaştırırdı. Yerel balıkçılar, Sahil Güvenlik botu 101 ile birlikte daha yakından bakmak ve muhtemelen yaralılara yardım etmek için sulara koştu. Geldiklerinde ışık gitmişti. Sarı köpüğün izi yine de görülebiliyordu. Daha fazla bir şey bulamayınca, aramalarını saat 03: 00'da iptal ettiler.


Rus Denizaltısı Mevcut:

Kanadalı yetkililer, garip kaza hakkında daha fazla bilgi edinme girişimlerini henüz bitirmedi. "HMCS Granby" adlı gemiyi Shag Limanı'na götürdüler. Gemiden gelen dalgıçlar, birkaç gün boyunca okyanusun dibinde kapsamlı bir arama yaptılar, ancak ne olduğunu gösteren hiçbir şey bulamadılar. Birkaç gün içinde, kazanın gizeminin araştırılması soğuyacak gibi görünüyordu. Ve en azından 1993'e kadar devam etti. Ancak bir gizem kaldı: bir Rus denizaltısı bölgede ne yapıyordu?


MUFON Soruşturmaya Katılıyor:

MUFON araştırmacısı Chris Styles'ın çabaları dışında bu Shag Harbour gizeminin sonu olacaktı. Davayla son derece ilgilendi ve eski dava hakkında bulabildiği her şeyi kazmaya karar verdi. Olayın gazete hesapları aracılığıyla kazanın orijinal tanıklarından bazılarını buldu ve onlarla röportaj yaptı. Ona başka bir MUFON araştırmacısı Doug Ledger eşlik etti.


Başka bir Bölüm:

Bu iki MUFON müfettişinin çabaları, 25 yılı aşkın süredir örtülü olan inanılmaz bir hikayeyi ortaya çıkaracaktır. HMCS Granby'deki dalgıçların ifadelerine dayanarak, Shag Limanı'ndaki operasyonlar sona erdiğinde soruşturmanın hiçbir şekilde bitmediğini buldular. Dalgıçlar, iki araştırmacıya, limana düşen nesnenin bölgeyi terk ettiğini ve su altında 25 mil hızla Hükümet Noktası denilen bir yere gittiğini söyledi. Nokta, UFO'yu tespit eden bir denizaltı tespit üssünün yakınındaydı. Yakında, Donanma gemileri çağrıldı.


Sonuçlar:

Ordu bir kurtarma operasyonu planlamıştı, ancak daha başlatılamadan, ilkinin yardımına ikinci bir UFO geldi. Donanma "bekle ve gör" pozisyonu almaya karar verdi. Ayrıca, bu süre zarfında Rusya, Kanada denizlerine bir denizaltı gönderdi. Görünüşe göre onlar da orijinal nesnenin hareketini izlemişlerdi.


Sonunda, iki su altı UFO'su bunun için bir mola verdi. Donanma gemilerini Maine Körfezi'ne kadar koşturarak denizleri kırdılar ve hızla gökyüzüne doğru uzaklaştılar. Bu ayrıntılar, sivil ve askeri birçok tanık tarafından doğrulandı ve Shag Limanı'nın gizemini Ufolojinin temel dayanağı ve tüm zamanların en iyi belgelenmiş kaza vakalarından biri haline getirdi.

(Rapor Kaynağı Bilinmiyor)