
Kanada, Nova Scotia'daki küçük balıkçı köyü Shag Harbour aslında haritada yoktu. Ancak 1967'de orada, coğrafi bölgelerindeki durumlarını değiştirecek çok sıra dışı bir şey oldu. Nova Scotia'nın en güneyinde bulunan liman, iyi belgelenmiş ve araştırılmış bir UFO Kazası vakasının yeri olacaktı.
Su içinde veya yakınında UFO kazaları raporları oldukça nadirdir.

4 Ekim 1967'de, topluluğun yerel sakinleri gökyüzünde olağandışı turuncu ışıklar gördü. Tanıkların çoğu, ışıkların sayısının dört olduğu konusunda hemfikirdi. Limanın buzlu sularına doğru alçalmadan kısa bir süre önce turuncu ışıkların sırayla yanıp söndüğünü gördüğünü iddia eden beş gençten bir rapor oluşturuldu.
Çarpmanın etkisiyle büyük bir su sıçraması olmasını bekleyen cismin suya girmeyip üzerinde yüzdüğü için şok oldular. Nesne kıyı şeridinden yaklaşık 1/2 mil uzaktaydı.

Bu iki MUFON müfettişinin çabaları, 25 yılı aşkın bir süredir üstü örtülü olan inanılmaz bir hikayeyi ortaya çıkaracaktı. HMCS Granby'deki dalgıçların ifadeleriyle, Shag Limanı'ndaki operasyonlar sona erdiğinde, soruşturmanın hiçbir şekilde bitmediğini buldular. Dalgıçlar, iki araştırmacıya, limana çarpan cismin bölgeyi terk ettiğini ve su altında 25 mil hızla Hükümet Noktası adı verilen bir yere gittiğini söyledi. Point, UFO'yu tespit eden bir denizaltı tespit üssünün yakınındaydı. Kısa süre sonra donanma gemileri çağrıldı.
Sonunda, iki sualtı UFO bunun için bir mola verdi. Donanma gemilerini Maine Körfezi'ne kadar geride bırakarak denizleri kırdılar ve gökyüzüne doğru hızla uzaklaştılar. Bu ayrıntılar, sivil ve askeri birçok tanık tarafından doğrulandı ve Shag Limanı'nın gizemini Ufoloji'nin temel dayanağı ve tüm zamanların en iyi belgelenmiş kaza vakalarından biri haline getirdi.

4 Ekim 1967'de, topluluğun yerel sakinleri gökyüzünde olağandışı turuncu ışıklar gördü. Tanıkların çoğu, ışıkların sayısının dört olduğu konusunda hemfikirdi. Limanın buzlu sularına doğru alçalmadan kısa bir süre önce turuncu ışıkların sırayla yanıp söndüğünü gördüğünü iddia eden beş gençten bir rapor oluşturuldu.
Çarpmanın etkisiyle büyük bir su sıçraması olmasını bekleyen cismin suya girmeyip üzerinde yüzdüğü için şok oldular. Nesne kıyı şeridinden yaklaşık 1/2 mil uzaktaydı.
Görgü tanıklarının aklına gelen ilk düşünce, bir uçak kazası gördükleriydi.
Bu kadarını Kanada Kraliyet Atlı Polisine bildirdiler. RCMP karargahı Barrington Geçidi'ndeydi. Bir şans eseri, bir RCMP memuru olan Ron Pound, ışıkların garip görüntüsünü çoktan görmüştü.
Pound'un ifadesine göre, dört turuncu ışık görülebilse de, hepsinin tek bir gemiye bağlı olduğundan emindi. Gördüğü geminin yaklaşık 60 fit uzunluğunda olduğunu hissetti. Sudaki tekneyi olabildiğince yakından görmek için hemen kıyıya gitti. Polis Onbaşı Victor Werbieki ve Contable Ron O'Brien onunla birlikteydi. Gözlemciler, arkasında sarı bir köpük bıraktığı için su üzerinde hareket eden sarı bir ışık gördüler.
Pound'un ifadesine göre, dört turuncu ışık görülebilse de, hepsinin tek bir gemiye bağlı olduğundan emindi. Gördüğü geminin yaklaşık 60 fit uzunluğunda olduğunu hissetti. Sudaki tekneyi olabildiğince yakından görmek için hemen kıyıya gitti. Polis Onbaşı Victor Werbieki ve Contable Ron O'Brien onunla birlikteydi. Gözlemciler, arkasında sarı bir köpük bıraktığı için su üzerinde hareket eden sarı bir ışık gördüler.
Sahil Güvenlik Araştırıyor
Garip uçan cisim, her ne ise, ara sıra buzlu sulara dalıyor ve kısa bir süreliğine gözden kayboluyordu. Bazen kıyıdan daha da uzaklaşarak görmeyi zorlaştırıyordu. Yerel balıkçılar, Sahil Güvenlik botu ile birlikte daha yakından bakmak ve muhtemelen yaralı yolculara yardım etmek için sulara koştu. Geldiklerinde ışık gitmişti. Ancak sarı köpüğün izi hala görülebiliyordu. Başka bir şey bulamayınca, aramalarını saat 3:00'te sonlandırdılar.Rus Denizaltı Mevcut
Kanadalı yetkililerin garip kaza hakkında daha fazla bilgi edinmeye çalışmaları henüz bitmedi. “HMCS Granby” gemisinin Shag Limanı'na gitmesini emrettiler. Gemiden dalgıçlar, okyanusun dibinde birkaç gün boyunca kapsamlı bir arama yaptılar, ancak ne olduğuna dair hiçbir şey bulamadılar. Birkaç gün içinde, kazanın gizeminin araştırılmasının sona ereceği görülüyordu. Ve en azından 1993'e kadar öyleydi. Ancak bir gizem kaldı: Bir Rus denizaltısı bölgede ne yapıyordu?MUFON Soruşturmaya Katılıyor
Chris Styles, Davayla son derece ilgiliydi ve eski dava hakkında bulabildiği her şeyi araştırmaya karar verdi. Olayın bazı orijinal tanıklarını olayın gazete hesaplarından buldu ve onlarla röportaj yaptı. Ona başka bir MUFON araştırmacısı olan Doug Ledger eşlik etti.
Sonuç
Ordu bir kurtarma operasyonu planlamıştı, ancak başlatamadan önce, ilkinin yardımına ikinci bir UFO geldi. Deniz Kuvvetleri, “bekle ve gör” pozisyonu almaya karar verdi. Ayrıca, bu süre zarfında Rusya, Kanada denizlerine bir denizaltı gönderdi. Belli ki onlar da orijinal nesnenin hareketini izlemişlerdi.Sonunda, iki sualtı UFO bunun için bir mola verdi. Donanma gemilerini Maine Körfezi'ne kadar geride bırakarak denizleri kırdılar ve gökyüzüne doğru hızla uzaklaştılar. Bu ayrıntılar, sivil ve askeri birçok tanık tarafından doğrulandı ve Shag Limanı'nın gizemini Ufoloji'nin temel dayanağı ve tüm zamanların en iyi belgelenmiş kaza vakalarından biri haline getirdi.